Webbansvarig till Anticimex

Om kunden / About the Client
Anticimex är ett internationellt serviceföretag som grundades i Sverige 1934. Vi skapar trygga och hälsosamma inomhusmiljöer genom inspektioner, garantier och försäkringar och arbetar inom områdena skadedjur, livsmedelshygien, byggnadsmiljö, energi, brandskydd och arbetsmiljö. Vi finns i 14 länder är mer än 3 000 anställda och har 2,2 miljoner kunder. Under 2012 uppgick den sammanlagda omsättningen till cirka SEK 3,2 miljarder.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Anticimex söker nu en driven webbansvarig med flera års erfarenhet av webbkommunikation. Du kommer att vara övergripande ansvarig för Anticimex webbsidor. I arbetsuppgifterna ingår support och utveckling för alla länder men även projektledning av digitala projekt och kampanjer i Sverige. Ditt ansvar blir brett och du har goda möjligheter att påverka ditt arbete. Verksamheten präglas mycket av att testa kommunikationslösningar och mäta utfall. Deras publiceringsverktyg är Episerver. Tjänsten består även till stor del att skriva, SEO-optimera, bearbeta fakta tillsammans med produktägare och underhålla befintlig information.

Din profil / Your profile
? Längre erfarenhet av att arbeta på marknadsavdelning med att projektleda och produktionsleda webbprojekt.
? Skriva för webben, formulera egna texter utifrån underlag hitta nya idéer till marknadsvinklingar och erbjudanden
? Kunna hantera Photoshop och CMS, gärna Episerver
? Ha arbetat med att utveckla kommunikation på hemsidor och i webbkanaler
? Kan Google Analytics
? Erfarenhet av att utbilda och supportera redaktörer
? Är flytande i svenska och engelska

Vi söker dig som är kreativ, självgående och flexibel. Du bör ha en god samarbetsförmåga och vara strukturerad. Vi tror också att du är kvalitetsmedveten och noggrann.
Rollen är placerad inom Marknad, som är en del av stabsfunktionen Sälj & Marknad. Avdelningen ansvar för företagets externa och interna kommunikation. Marknad ansvarar för varumärket och grafisk profil, budskap, paketering och lansering samt presstjänst, PR och CRM. Vi har även ansvar för våra digitala plattformar såsom webbplats, intranät, Facebook och Twitter. Vi har ett stort fokus på Content Marketing och utveckling av våra digitala kanaler. Idag är vi ett gäng på sex personer som jobbar nära varandra för att säkerställa en integrerad kommunikation. Vi har alla ett stort engagemang för att våra leveranser håller en hög kvalité. Du kommer att rapporterar till marknadschefen.

Övrigt / Other
Låter ovan som något för dig? Sök då tjänsten via inhouse.se med CV och personligt brev. Har du några frågor, kontakta då ansvarig rekryterare Sarah Rudberg, 08-52 22 33 30. Vi intervjuar kandidater löpande men vill ha in din ansökan senast den 12 december 2013.