Webbdesigner till Dustin

Om kunden / About the Client
Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner.
Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 200 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Bolaget har drygt 900 medarbetare. Cirka 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små- och medelstora företag.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som webbdesigner på Dustin ansvarar du tillsammans med teamet för att företagets webbsidor i Sverige, Norge och Danmark alltid är optimalt uppdaterade. Du kommer producera aktiviteter på ett säljande och effektivt sätt med mål att uppnå maximala konverteringsgrader. Som webbdesigner upprätthåller du den grafiska profilen och ser till att leveranser sker i tid. I arbetsuppgifterna ingår även att skapa banners, producera aktiviteter och optimera företagets webbsidor. Du har kontinuerlig kontakt med kund på främst marknad- och produktavdelning.

Din profil / Your profile
Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten. Du har branscherfarenhet och är van att arbeta med online-produktion, gärna inom e-handel och/eller erfarenhet från en snabbrörlig marknad. Rollen kräver mycket goda kunskaper inom Adobe Photoshop, HTML och CSS. Kunskaper i Umbraco och Bootstrap är ett plus. Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av SEO samt att arbeta med Javascript-bibliotek så som jQuery.

Vi söker en glad person som är drivande, nyfiken och affärsmässig. Du arbetar gärna i ett högt tempo, arbetar alltid utifrån struktur och är van att prioritera. I arbetet är du självständig och initiativtagande och vågar ställa krav och ifrågasätta. Du är kreativt lagd, har ett utvecklat språk och väldigt god förståelse för webben som marknads- och försäljningskanal. Dessutom är du analytiskt och har en god numerisk förmåga.