Denna tjänst är inte längre aktuell.
Webbredaktör till Stadsmissionen
Är du den vi söker?
Nu finns det en möjlighet att komma in som konsult på Stadsmissionen. Vill du skapa engagerande och varumärkesbyggade innehåll till Stockholms stadsmissions digitala kanaler? Då ska du läsa mer här.
Arbetsbeskrivning
Som operativ webbredaktör kommer du att ha det övergripande ansvaret för att skapa relevant, engagerande, varumärkesbyggande och säljande innehåll i Stockholms stadsmissions digitala kanaler med fokus på webben. Vidare kommer du att planera, utveckla, producera och uppdatera innehållet och delta i det innehållsstrategiska arbetet. Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
-
- Jobba insikts-och kunddrivet tillsammans med andra kompetenser för att optimera innehållet mot uppsatta mål.
- Delta i arbetet med utvärdering och analys av kampanjer och andra initiativ
- Delta i moderering av sociala medier
- Innehållsproduktion (Content) för insamling
- Skapa och anpassa innehåll:
- Generera innehåll från verksamheten
- skriva texter
- ta fram bilder
- ta fram rörligt visuellt material
- e-marknadsföring ex. insamlingsbrev
- Korrekturläsa
- Strukturera innehåll för:
- digital kanal
- Delta och bidra till kommunikationsplanering, operativt och strategiskt:
- Från ett företagssamarbetesperspektiv för att maximera värdet av partnerskapet
- Från ett privatgivarperspektiv (inkl. stora givare etc.)
- Skapa och anpassa innehåll:
Din profil
Rätt kandidat är en säker kommunikatör med erfarenhet av redaktionellt arbete och god förståelse för microcopy, UX-writing (tillgänglighet- och användarvändlighet), konverteringsoptimering (ex. maximera konvertering av besökare till givare) och digital marknadsföring inklusive SEO (sökmotoroptimering internt och externt). Du har med fördel även erfarenhet av att jobba i crossfunktionella team dvs van att arbeta med andra kompetenser t.ex. en utvecklare och designers amt kunskap om metoder för agila arbetssätt och growth hacking.
Vi ser också att du har goda kunskaper inom och erfarenhet av olika verktyg för innehållspublicering, e-postmarknadsföring och analys.
Har du dessutom erfarenhet av att jobba med A/B-testning, Google Analytics, bild och video-hantering i digitala kanaler ses det som mycket meriterande.
System/verktyg
CMS Drupal
Publiseringsverktyg
ehandelsplattformar
Google Analytics, Hotjar, Siteimprove
Photoshop, Indesign, PermierePro (filmredigering)
Om Stadsmissionen
Vi arbetar för ett mänskligare samhälle genom social omsorg, arbetsintegration och utbildning. Målet är att främja delaktighet oavsett ekonomi och bakgrund och att förebygga utanförskap.
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månder eller längre. Stadsmissionen är baserat i Stockholm, kontoret ligger i Sickla och Stadsissionen erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev.
Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Om du har några frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Anna Ålander via anna.alander@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län