Webbredaktör/kommunikatör till Svensk Handel

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som webbredaktör/kommunikatör ansvarar du för att driva operativt kommunikationsarbete men förväntas också bidra strategiskt. Du blir del av kommunikationsavdelningen där arbetet koordineras och planeras tillsammans med kommunikationschefen och det övriga teamet. Avdelningen består av sju personer. I teamet samarbetar du bland annat med en webbprojektledare som ansvarar för utveckling av plattform och struktur, presschef och kommunikatör med huvudansvar för sociala medier. Du är en del i ”redaktionen” inom avdelningen som dagligen planerar hur aktiviteter och nyheter presenteras och publiceras.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för innehållet på webbplats
• Skriva texter för webb och andra kanaler
• Skriva underlag för debattartiklar, pressmeddelanden mm
• Utveckling av webbplats för att möta användarnas behov
• Ingå i utvecklingsprojekt kring webb och kommunikationsfrågor
• Bistå andra avdelningar gällande kommunikationsinsatser
• Stödja och coacha medarbetare från andra avdelningar gällande att skriva texter, t ex hur man skriver på webben
• Bearbetning av andras texter
• Ta hand om mindre kommunikationsprojekt från ax till limpa
• Vid behov lösa av pressjouren
• Vid behov hantera uppdragsgivarens kommunikation i sociala medier

Din profil / Your profile

Personliga egenskaper:
• God kommunikativ förmåga, muntlig och framförallt skriftlig
• Intresse för verksamheten och affärsförståelse
• Lätt att sätta sig in i nya frågor
• Analytisk förmåga, strukturerad och noggrann
• Förmåga att samarbeta och bidra i teamet
• Ansvarskännande och självgående med”can do” attityd
• Samhällsintresse
• Servicekänsla

Formell kompetens:
• Eftergymnasial utbildning inom medie- och kommunikation, journalistik el motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet från motsvarande arbete med såväl skribent/kommunikatörsuppgifter som webberfarenhet
• Goda kunskaper i Office-paketet och Episerver

Övrigt / Other
Tjänsten är en inhyrning via Inhouse med start i aug 2014 och åtta månader framåt med en eventuell förlängning. Känns tjänsten intressant är du välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Sarah Rudberg på Inhouse 08-52 22 33 30. Vi tittar på ansökningar löpande.