Att öka marknadsavdelningens prestationsförmåga

Att öka marknadsavdelningens prestationsförmåga

I en ständig och snabb föränderlig värld, har företagens marknads- och kommunikationsavdelningar ändrat karaktär ett flertal gånger den senaste tiden. Avdelningarna har utmanats i arbetsprocesser, specialister, nya roller och med tvärfunktionella team från hela organisationen, mycket på grund av digitaliseringen.

Marknads- och kommunikationsavdelningen har länge varit navet i att driva hela företagets digitala utveckling. Därav är rollen som marknadschef idag mer komplex än någonsin. Cheferna har många uppgifter på sitt bord, där samverkan mellan avdelningarna är bland dem viktigaste. Vidare så har chefen en stor uppgift i att kunna prioritera sitt arbete där uppgifter som att kompetensutveckling av befintlig personal, strategier och planer, försäljning och kundbemötande, affärsutveckling, system och teknik är några av allt det som rollen kan innefatta idag. Det ställer krav på en uppdaterad organisation, andra typer av roller, förnyade arbetssätt och processer tillsammans med rätt system.

Att kunna prioritera sina insatser och sortera, för att lägga fokus på det som ger mest effekt för affären och den som har bäst relation med kunden, är nyckeln till fortsatt framgång.

VI KAN:

HUR JOBBAR VI:

  • Information
  • Kartläggning av målbild
  • Nästa steg och rekommendation
  • Genomförande
  • Uppföljning

Vi erbjuder

  • Nulägesanalyser
  • Förändringsarbete
  • Effektiva arbetsprocesser
  • Kravställning

Din kontakt

Kontakta gärna mig!

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag?
Kontakta mig så berättar jag mer! 

 

EMILY DE PIRO
+46 8-52 22 33 61
emily.depiro@inhouse.se

Jag kontaktar dig!

Ditt namn: *

Din epost: *

Ämne:

Ditt meddelande:

Det här formuläret sparar ditt namn, e-post och meddelande så vi kan kommunicera och förse dig med assistans.

Jag samtycker till att Inhouse sparar mina detaljer via detta formulär.