Kontakt

Möt några av våra medarbetare

Porträtt tidigare publicerat på vår Facebooksida.

Kontakta oss, till kontaktsidan »

Medarbetare - Sandra Petersson

Publicerat 2017-04-05

Sandra Petersson

Säg hej till Sandra – en av Inhouse många stjärnor. Sandra arbetar som rekryteringskonsult inom vårt tjänsteområde kommunikation och har många års erfarenhet av operativ projektledning och produktionsledning från reklam-och inhousebyråer.

– Att lyckas som operativ projektledare/produktionsledare är att våga ta för sig och utmana sina kollegor och kunder.

Medarbetare - Malin Söderberg

Publicerat 2017-04-11

Malin Söderberg

Malin är en av Inhouse grymma rekryteringskonsulter. Malin är även en riktigt vass innebandyspelare i den högsta ligan, s.k. Svenska superligan. Vi frågade henne vad hon har för nytta av sin idrottsbakgrund i arbetssammanhang.

– Min samarbetsförmåga har jag min idrottsbakgrund att tacka för. I ett lag är du oerhört beroende av dina lagkamrater för att kunna leverera på planen. Detsamma gäller i min yrkesroll, ett tätt samarbete anser jag är en av nycklarna för att kunna lyckas på en arbetsplats.

Medarbetare - Jessica Petersson

Publicerat 2017-05-02

Jessica Petersson

Vi presentera en av Inhouse stjärnor – Jessica P, specialist på HR-frågor. Vi frågade henne om tips inför arbetsintervjun.

– Var ordentligt påläst om företaget. Gå igenom hemsidan, googla fram aktuella artiklar, läs förordet i årsrapporten och undersök deras aktiviteter på sociala medier. Jag som rekryterare vill se din passion och drivkraft!

Medarbetare - Gustaf Aschan

Publicerat 2017-05-12

Gustaf Aschan

En av alla våra grymma medarbetare, Gustaf, arbetar med några av Sveriges mest välkända varumärken inom specialistområde kommunikation. Vi frågade honom om hans drivkraft.

– Det är att hitta kundens faktiska utmaning, vad är det kunden verkligen saknar och behöver? Först när vi vet det kan vi matcha det med en kandidats önskade framtid.

Medarbetare - Merima Hadzimesic

Publicerat 2017-05-26

Merima Hadzimesic

Säg hej till Merima – en av Inhouse stjärnor. Merima är ansvarig för Inhouse Jourpool och arbetar hårt med att bemanna våra kunders interna servicefunktioner när ordinarie personal är lediga.

– Våra duktiga och professionella ambulerande konsulter är otroligt duktiga på att snabbt sätta sig in i våra kunders olika rutiner, system och företagskulturer.

Medarbetare - Jens Ölander

Publicerat 2017-06-01

Jens Ölander

Här berättar Inhouse VD, Jens, om varför det är så roligt att arbeta på Inhouse.

– Inhouse är ett bolag i ständig utveckling med högt entreprenörskap. Det innebär att vi, i allt vi gör, är nyfikna på hur vi kan utveckla oss själva och våra kunder. Vi tar ett stort ansvar i allt vi gör och vi är inte rädda för att våga testa nya idéer. 

Medarbetare - Jessica Grip

Publicerat 2017-08-24

Jessica Grip

Vi säger grattis till vår medarbetare Jessica G. som firar 10 år på Inhouse.

– Jippie! 10 år går fort och den resa Inhouse har gjort genom sin tillväxt är väldigt kul att få vara en del av. Jag gillar verkligen den stora variation som min roll innebär med att bl.a. träffa olika kunder och kandidater samt att sköta hela processen från A till Ö. Jag trivs även med den energi som finns här med högt i tak och härliga kollegor. Här är inget omöjligt, det finns bara möjligheter.

Medarbetare - Mia Molin

Publicerat 2017-09-08

Mia Molin

I vårt affärsområde kommunikation hittar vi Mia som är rekryteringskonsult och konsultchef. Vi på Inhouse har haft äran att arbeta med Mia under ett års tid. Här delar Mia med sig vad hon brukar tänka på i intervjusituationer.

– Först ser jag till att kandidaten känner sig bekväm genom att prata lite allmänt. Efter det sammanfattar jag kort syftet med mötet och sedan sätter jag igång med intervjun. Genom att förklara syftet med intervjun hoppas jag att kandidaterna kan känna sig tryggare!

Medarbetare - Ann-Sofi Sjöström

Publicerat 2017-09-28

Ann-Sofi Sjöström

Välkommen Ann-Sofi, ny på Business Services. Vi frågade henne varför hon ville börja här på Inhouse.

– Jag har länge tyckt att varumärket speglar professionalism och att Inhouse känns ”snabbfotade” på ett modernt vis. Jag hade kontakt med Inhouse för något år sedan för en inhyrning och möttes av en väldigt professionell, energifull och idérik organisation.

Medarbetare - Helene Leitner Larsson

Publicerat 2017-10-12

Helene Leitner Larsson

Vi önskar Helene, ny affärsområdeschef för specialistområde HR, varmt välkommen till Inhouse! Här ger hon tips om hur företag lyckas med sitt HR-arbete.

– Bygg en gynnsam företagskultur. Employer branding är viktigt för att attrahera och behålla både nuvarande och potentiella medarbetare. Entusiastiska och nöjda medarbetare gör fantastiska resultat!

Medarbetare - Aje Stenbeck

Publicerat 2017-10-25

Aje Stenbeck

Här berättar en av Inhouse ägare, Aje, om vår Di Gasellutnämning.

– Det är kanske framförallt ett kvitto på att vi gjort och gör något rätt. Men det ger också en fingervisning att företag bättre och bättre förstår betydelsen att investera i åtgärder som rör People Management. Vi ser att det idag ställs så oerhört höga krav på chefers förmåga att attrahera, rekrytera och leda medarbetare att de i större utsträckning vänder sig till företag som oss.

Medarbetare - Carola Arkeklint

Publicerat 2017-12-06

Carola Arkeklint

Carola är rekryteringskonsult här på Inhouse och har tillsatt chefer och specialister inom ekonomi i 15 år. Här ger hon sina bästa tips på vad kandidater ska tänka på under en arbetsintervju.

– Det är viktigt för oss rekryterare att möta kandidaterna för att få en förståelse om deras bakgrund men framförallt vad dom vill i framtiden. Var inte rädda att berätta om era framtidsvisioner, det är då jag har som störst chans att hjälpa dig hitta ditt nästa drömjobb.

Medarbetare - Marlene Blomquist

Publicerat 2018-01-23

Marlene Blomquist

Vi säger hej till Marlene, affärsområdeschef för vårt specialistområde ekonomi, som har varit med och startat upp Inhouse Academy.

– Idag är det hårt tryck på marknaden och stor efterfrågan på kvalificerade medarbetare. Det gör att det blir allt svårare att hitta bra personal samtidigt som det är en utmaning att behålla bra medarbetare. Ett tips är att ta reda på dina medarbetares utvecklingspotential samtidigt som du själv inventerar vilka kunskapsgap ni har på företaget.

Medarbetare - Maria Lindskog Klasén

Publicerat 2018-02-17

Maria Lindskog Klasén

Vår kollega Maria har varit hos oss på Inhouse sedan augusti och har en mångårig bakgrund inom reklambyråbranschen, senast som strategisk projektledare på Saatchi & Saatchi.

– Att kompetens är en oerhörd viktig del av rekryteringen är inget att orda om, personligheten är en annan. De mjuka värdena är otroligt betydelsefulla och att matcha kandidatens personlighet med företagskulturen är en framgångsfaktor. Kunskap och kompetens kan man alltid införskaffa, det är svårare att förändra sitt beteende.

Medarbetare - Henrik Ihre

Publicerat 2018-02-20

Henrik Ihre

Vår kollega Henrik är ansvarig för vårt nya spännande samarbete med SEB:s affärsområde Greenhouse, där vi ska hjälpa tillväxtbolag att hitta kvalificerade kandidater. 

– Jag har själv drivit och startat upp flera bolag så jag känner väl igen mig i tillväxtbolagens utmaningar. Jag vet hur svårt det kan vara att både hinna med att bygga ett företag och samtidigt rekrytera nyckelpersonal. Vi på Inhouse kan hjälpa bolagen att identifiera deras personalstrategiska behov och hitta kandidater som kan stötta tillväxten i företaget.

Medarbetare - Jessica Johansson

Publicerat 2018-03-19

Jessica Johansson

Sedan februari är Jessica J. en del av vårt specialistområde HR och vi frågade henne varför hon tycker att HR-området är så spännande.

– Från att vara en administrativ funktion förväntas dagens HR-arbete bidra till affären i allt större utsträckning. HR ansvarar idag för en mängd affärskritiska områden, såsom att skapa en gemensam kultur som engagerar människor, ledarskapsstrategier samt att vässa arbetsgivarvarumärket. Nu mer än någonsin gäller det för bolagen att ha rätt person på rätt plats! 

Medarbetare - Hedvig Engnell

Publicerat 2018-05-29

Hedvig Engnell

Här berättar Hedvig, som ansvar för Inhouse kommunikation, om hur hon tänker kring vårt varumärkesarbete.

– Jag hoppas, och tror, att vårt varumärke speglar kompetens och vår strategiska professionalism men framförallt att vi är personliga. Utmaningen ligger i att leverera relevant och målgruppsanpassat innehåll till både kund- och kandidatmarknaden, vilket gör mitt jobb omväxlande och väldigt roligt.


Några av våra referenskunder och uppdrag

Aktuellt