Publicerat 2022-02-04
Christofer Seward
Vår nya affärsområdeschef för Ekonomi & Finans heter Christofer och har många års erfarenhet i försäljningsbranschen. Här berättar han om vad hans första fokus blir för affärsområdet.
– Förutom att göra Inhouse till det självklara valet för företags utveckling av ekonomi eller finansfunktioner kommer stort fokus att läggas på hur vi levererar högsta möjliga värde för våra kunder både på kort och lång sikt. Vi är och ska vara en nyfiken och engagerad partner till våra kunder vilket ställer krav på oss att agera proaktivt och dela med oss av den kunskap och erfarenhet som finns hos Inhouse och i vårt nätverk.
Publicerat 2021-10-29
Eliane Lindqvist
Efter att ha jobbat inom redovisningsbranschen i 16 år kände Eliane att det var dags för något nytt, hon ville framför allt byta ut siffror mot människor.
- För mig var Inhouse det självklara valet. Jag hade nämligen fått ta del av deras företagskultur när jag tidigare ansvarat för Inhouse som kund. Idag har jag möjlighet att arbeta utifrån Inhouse värderingar som också speglar mina egna, där kund och kandidat i processen är de viktigaste. Jag ser fram emot att utvecklas i min yrkesroll och sätta min prägel på både processerna och kulturen.
Publicerat 2021-10-14
Maria Fjellström
En månad har gått sedan Maria klev in på Inhouse där hon känt sig som hemma redan från första dagen, berättar hon.
- Jag omges av härliga och stöttande kollegor med stor profession. Som rekryteringskonsult och konsultchef på Inhouse får jag möjlighet att dagligen bidra, påverka och utvecklas. Vi befinner oss just nu i arbetstagarens marknad och det blir allt viktigare att attrahera och engagera kandidater. Jag lägger därför stor vikt på att skapa relationer med kunden och kandidaten för att kunna matcha på bästa sätt.
Publicerat 2021-09-27
Lisa Andersson
När du ringer, mailar eller kommer till vårt Stockholmskontor är den första du möter vår kontorsansvarig Lisa. Lisa började på Inhouse för snart en månad sen, efter drygt 10 år i hotellbranschen.
- Jag har en stark kärlek för personlig service och struktur, något som jag ser fram emot att sprida omkring mig på Inhouse. Min ambition är att vara en trygg punkt för alla konsulter, kandidater och kollegor samt bidra till den härliga Inhouse-stämningen varje dag.
Publicerat 2021-05-05
Erik Värendh
Vår kollega Erik Värendh arbetar som rekryteringskonsult och konsultchef inom vårt specialistområde Marknad & Kommunikation, här berättar han om spaningar i framtiden.
- Tjänster inom det digitala landskapet förändras snabbt och uppföljning med hjälp av data och statistik har blivit allt viktigare. När jag för tre år sen sökte kandidater för en digital roll var det nästan omöjligt att hitta på marknaden, jämfört med idag där det är en självklarhet att du har koll på det digitala landskapet om du arbetar inom marknad och kommunikation.
Publicerat 2021-04-20
Margaretha Palmbäck
Margaretha Palmbäck är vårt senaste tillskott till Inhouse specialistområde Ekonomi där hon med sina drygt 20 års erfarenheter från olika roller inom finans och bankindustrin arbetar med att tillsätta konsulter inom bank, finans och ekonomi.
- Att åter få arbeta med rekrytering inom ekonomi och finans, och dessutom med både rekryterings- och konsultaffären, kunde jag inte motstå! Jag älskar verkligen att hitta den perfekta matchningen mellan kundens behov och den bästa kandidaten för att täcka detta.
Publicerat 2021-02-08
Mireille Mårtensson
Vi säger varmt välkommen till vår nya kollega Mireille som tar sig an en helt ny roll inom bolaget och på marknaden. Mireille kommer ansvara för vår nya satsning med att jobba strukturerat och långsiktigt med våra viktigaste målgrupper.
– Dagens jobbsökare vill att en ansökningsprocess ska vara smidig, gå snabbt och vara lätthanterlig. Vi söker inte jobb på samma sätt som vi gjorde tidigare och det förändrade beteendet ställer stora krav på arbetsgivare idag.
Publicerat 2019-01-31
Caroline Fristedt
Vår grymma medarbetare Caroline arbetar inom vårt specialistområde ekonomin och vi frågade henne hur det är att jobba som rekryteringskonsult.
– Jag har arbetat med ekonomi i över 20 år på olika intressanta bolag. På Inhouse får jag möjlighet att arbeta kvar inom ekonomiområdet, använda min kunskap och erfarenhet – samtidigt som jag får chansen att hjälpa kandidater att ta sitt nästa steg i karriären, och kunder att få sina behov tillgodosedda med rätt kompetens. Min ambition är att både kund och kandidat ska känna väldigt nöjda med att jobba med oss.
Publicerat 2018-05-29
Hedvig Engnell
Här berättar Hedvig, som ansvar för Inhouse varumärke och externa kommunikation, om hur hon tänker kring vårt varumärkesarbete.
– Jag hoppas, och tror, att vårt varumärke speglar kompetens och vår strategiska professionalism men framförallt att vi är personliga. Utmaningen ligger i att leverera relevant och målgruppsanpassat innehåll till både kund- och kandidatmarknaden, vilket gör mitt jobb omväxlande och väldigt roligt.
Publicerat 2018-02-17
Maria Lindskog Klasén
Innan vår kollega Maria började på Inhouse hade hon en mångårig bakgrund inom reklambyråbranschen, senast som strategisk projektledare på Saatchi & Saatchi.
– Att kompetens är en oerhörd viktig del av rekryteringen är inget att orda om, personligheten är en annan. De mjuka värdena är otroligt betydelsefulla och att matcha kandidatens personlighet med företagskulturen är en framgångsfaktor. Kunskap och kompetens kan man alltid införskaffa, det är svårare att förändra sitt beteende.
Publicerat 2017-12-06
Carola Arkeklint
Carola är rekryteringskonsult här på Inhouse och har tillsatt chefer och specialister inom ekonomi i 15 år. Här ger hon sina bästa tips på vad kandidater ska tänka på under en arbetsintervju.
– Det är viktigt för oss rekryterare att möta kandidaterna för att få en förståelse om deras bakgrund men framförallt vad dom vill i framtiden. Var inte rädda att berätta om era framtidsvisioner, det är då jag har som störst chans att hjälpa dig hitta ditt nästa drömjobb.
Publicerat 2017-10-25
Aje Stenbeck
Här berättar en av Inhouse ägare, Aje, om vår Di Gasellutnämning.
– Det är kanske framförallt ett kvitto på att vi gjort och gör något rätt. Men det ger också en fingervisning att företag bättre och bättre förstår betydelsen att investera i åtgärder som rör People Management. Vi ser att det idag ställs så oerhört höga krav på chefers förmåga att attrahera, rekrytera och leda medarbetare att de i större utsträckning vänder sig till företag som oss.
Publicerat 2017-10-12
Helene Leitner Larsson
Vi önskar Helene, ny affärsområdeschef för specialistområde HR, varmt välkommen till Inhouse! Här ger hon tips om hur företag lyckas med sitt HR-arbete.
– Bygg en gynnsam företagskultur. Employer branding är viktigt för att attrahera och behålla både nuvarande och potentiella medarbetare. Entusiastiska och nöjda medarbetare gör fantastiska resultat!
Publicerat 2017-06-01
Jens Ölander
Här berättar Inhouse VD, Jens, om varför det är så roligt att arbeta på Inhouse.
– Inhouse är ett bolag i ständig utveckling med högt entreprenörskap. Det innebär att vi, i allt vi gör, är nyfikna på hur vi kan utveckla oss själva och våra kunder. Vi tar ett stort ansvar i allt vi gör och vi är inte rädda för att våga testa nya idéer.
Publicerat 2017-04-11
Malin Söderberg
Malin är en av Inhouse grymma rekryteringskonsulter. Malin är även en riktigt vass innebandyspelare i den högsta ligan, s.k. Svenska superligan. Vi frågade henne vad hon har för nytta av sin idrottsbakgrund i arbetssammanhang.
– Min samarbetsförmåga har jag min idrottsbakgrund att tacka för. I ett lag är du oerhört beroende av dina lagkamrater för att kunna leverera på planen. Detsamma gäller i min yrkesroll, ett tätt samarbete anser jag är en av nycklarna för att kunna lyckas på en arbetsplats.
Publicerat 2017-04-05
Sandra Petersson
Säg hej till Sandra – en av Inhouse många stjärnor. Sandra arbetar som rekryteringskonsult inom vårt tjänsteområde kommunikation och har många års erfarenhet av operativ projektledning och produktionsledning från reklam-och inhousebyråer.
– Att lyckas som operativ projektledare/produktionsledare är att våga ta för sig och utmana sina kollegor och kunder.