Service Management Academy

Service Management Academy

Konkurrensen mellan företag hårdnar och förmågan att bygga långsiktiga och starka relationer med kunder och leverantörer är viktigare än någonsin. Hur kan ni som företag stärka ert varumärke vid den första kontakten med besökarna? Nyckelfunktionen för detta uppdrag är många gånger receptionen som kan fungera som en förlängning av företagets värderingar, ambitioner och mål.

En stor utmaning i receptionistens roll är att förstå sin del i helheten. Att förstå hur viktig denna funktion är men också hur rollen kan utvecklas och blir ett strategiskt verktyg i relationsskapandet med kunderna. 

Vad erbjuder vi?

I Service Management Academy erbjuder vi utbildning för din personal för att lyfta nivån i er servicefunktion. Genom föreläsningar och workshops kommer vi tillsammans diskutera och inspirera varandra med vår yrkesroll inom service i fokus. Vi på Inhouse håller i utbildningarna tillsammans med externa föreläsare. Vi erbjuder följande:

  • Personligt varumärke: vår inställning och hur vi kan påverka ett första intryck, det personliga varumärket, kroppsspråk, retorik
  • Service Management utifrån ett verksamhetsperspektiv och pratar om vilken roll individen har i detta sammanhang.
  • HLR-utbildning: Hur agerar du vid ett hjärtstopp? Konkreta tips på hur vi går till väga om vår insats behövs.
  • Säkerhetsutbildning: vi lär oss vilka åtgärder som behövs vid en brandfara eller hotfulla situationer.

Vi kommer lära ut strategier för att skapa en hållbar bemötande-och servicekultur som stämmer överens med verksamhetsidén, företagets visioner och mål. Utgångspunkt i utbildningarna är att utgå både från individ och företagsnivå.

Var, när och hur?

Denna utbildning pågår löpande så kontakta oss för detaljer kring datum och pris. Vi har även möjlighet att skräddarsy och erbjuda delar av utbildningen. För att få veta mer är du välkommen att kontakta Malin Söderberg som är ansvarig för akademien hos Inhouse.

Din kontakt

Jag kontaktar dig!

Ditt namn: *

Din epost: *

Ämne:

Ditt meddelande:

Det här formuläret sparar ditt namn, e-post och meddelande så vi kan kommunicera och förse dig med assistans.

Jag samtycker till att Inhouse sparar mina detaljer via detta formulär.