Denna tjänst är inte längre aktuell.
Affärsnära Business Controller
Är du den vi söker?
Är du en ekonomisk och affärsinriktad Business Controller med erfarenhet från fastighetsbranschen? Vill du jobba på ett internationellt entreprenörsdrivet företag som bygger hus med hjärta? Då kan detta vara ditt nya jobb!
Arbetsbeskrivning
I rollen som affärsinriktad Business Controller kommer du självständigt ansvara för den svenska ekonomifunktionen. Vidare kommer du arbeta nära koncernens redovisning- och controllerteam i Bryssel. Rollen innebär både strategiskt som operativt arbete och du rapporterar till VD i Sverige men också till HQ som ligger i Bryssel och Amsterdam. Du kommer arbeta i en börsnoterad internationell koncern, med en kultur som är både professionell, familjär och entreprenörsdriven. Du kommer ha många olika kontaktytor med stora möjligheter att växa tillsammans med företaget.
De huvudsakliga arbets- och ansvarsområdena är:
- Ansvara för budget, uppföljning och prognos
- Ansvara för årsbokslut & upprättande av årsredovisning
- Rapportering enligt IFRS och hantera IFRS justeringar
- Hantering av Cash Management frågor
- Upphandling och förhandling av diverse avtal
- Upprätta projektkalkyler och analys av värden kontra budget
- Skatteredovisning och Compliance i samarbete med koncernens skattechef
- Avskrivningar
- Löpande fakturahantering
- Personalrelaterade kostnader och löneuppföljning
- Projektuppföljning i SAP
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen är du duktig på att planera och har lätt för att se helheten. Vidare är du en affärsmässig person som drivs av att se resultat och ser möjligheter i stället för problem. Du är tydlig i din kommunikation och är prestigelös och lugn i stressade situationer. Du brinner också för att driva utveckling av rutiner och processer.
Du har några års erfarenhet från fastighetsbranschen och är trygg i din redovisningskompetens. Du har erfarenhet som Business/ Financial Controller eller har en bakgrund som starkt affärsintriktad revisor. Du har också en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av operationellt såväl som strategiskt arbete. Vidare ser vi att du har erfarenhet av systemet SAP, är avancerad i Excel och talar engelska obehindrat i tal och skrift.
Om Hoivatilat
Hoivatilat planerar, utvecklar och är långsiktiga ägare till samhällsfastigheter avsedda för förskola, skola, vård och omsorg. Alltid med siktet inställt mot framtiden, med en professionell lyhördhet där deras kunders önskemål är i fokus. I Sverige är vi ett seniort team, och hos oss erbjuds du en trygg arbetsgivare med stark tillväxt. Hoivatilat har praktiskt taget ända sedan starten i finländska Uleåborg 2008 befunnit sig i en brant stigande tillväxtkurva. Hoivatilat AB är ett helägt dotterbolag till finska Hoivatilat Oyj och en del av Aedifica Group, vars moderbolag är börsnoterat i Bryssel och Amsterdam. Stockholmskontoret är beläget i Danderyd.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Hoivatilat AB med Inhouse och Carola Arkeklint. Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
För mer information eller frågor, kontakta Carola Arkeklint på carola.arkeklint@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län