Inhouse / Jobb / Ekonomiassistent på deltid / Ekonomistudent

Är du den vi söker?

Pluggar du ekonomi och vill få praktisk erfarenhet vid sidan av studierna?


Emkay Ekonomikonsult HB söker en ekonomiassistent på deltid, en roll som passar dig som vill utvecklas inom redovisning, bygga erfarenhet och ta steget in i branschen på riktigt.

Hos oss får du möjlighet att kombinera teori med praktik, i en flexibel miljö där vi anpassar arbetstiderna efter dina studier. Du blir en del av ett engagerat team med nära samarbete och en öppen, prestigelös kultur. Vi tror på att ge ansvar, uppmuntra nyfikenhet och skapa förutsättningar för personlig utveckling.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med flera delar av den löpande redovisningen, med särskilt fokus på bokföring samt hantering av leverantörs- och kundfakturor. Du blir en viktig del i våra kunders ekonomiflöden och får möjlighet att lära dig helheten bakom ekonomiarbetet.

Du får en grundlig introduktion till våra system och arbetssätt och kommer att samarbeta tätt med både kollegor och kunder. Vi lägger stor vikt vid att du ska känna dig trygg och stöttad i din roll, och vi erbjuder goda möjligheter att växa och ta mer ansvar i takt med att du utvecklas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för löpande
    bokföring i flera bolag och kunduppdrag.
  • Hantera en större volym av
    leverantörsfakturor, inklusive kontering, matchning och kontroll.
  • Skicka fakturor för attest
    och säkerställa att rutiner och processer följs.

Kontor: Östermalm

Omfattning: ca 1-2 dagar i veckan 

Start: omgående 

Din profil

Vi söker dig som studerar ekonomi på universitet eller yrkeshögskola och har minst ett år kvar av utbildningen. Erfarenhet från tidigare extrajobb eller praktik inom ekonomi är meriterande, men inte ett krav, viktigast är din nyfikenhet, ditt driv och din vilja att utvecklas.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du gillar att förstå samband, tar initiativ och söker upp information när du stöter på något nytt. Du trivs i en social miljö där man hjälps åt, men kan också arbeta självständigt. Vi tror att du kommer passa extra bra hos oss om du har ett genuint intresse för redovisning, gillar att lära dig nya saker och uppskattar en varm och personlig företagskultur.

Om Emkay

Emkay Ekonomikonsult HB har sedan år 2010 hjälpt företag med bolagsbildning, löpande redovisning, bolagsdeklarationer, årsredovisning, löner samt övriga ekonomiska frågor.

Med vår gedigna erfarenhet och kompetens ser vi till att du som kund känner trygghet i att ditt företag och dess ekonomiska frågor alltid får ett individuellt upplägg som passar din verksamhet. Många av våra kunder har varit med oss från starten och dessa långsiktiga relationer ser vi som ett gott betyg för Emkay.

Tack vare vårt digitala arbetssätt så spelar det ingen roll var i landet du bedriver din verksamhet - vi kan hjälpa dig på ett lika bra sätt även om vi fysiskt inte träffas lika mycket som traditionellt. 

Om oss

Talents by Inhouse rekryterar och hyr ut personer i början av sin karriär oavsett bransch eller inriktning. Exempel på områden är inköp, teknik, Office Management, kundservice och administration.

Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande Konsultchef.

Talents by Inhouse tillhör Inhouse som är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning mot branscher inom kommunikation, ekonomi, chefsassistent, företagstjänster och HR.  

Övrigt/Vad händer nu?

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Talents By Inhouse och arbetar ute hos Emkay Ekonomikonsult. Utgångspunkten för uppdraget är att det beräknas starta så snart som möjligt och pågår tillsvidare.  

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller Linkedinprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor om testerna kontakta ida.hogberg@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan.

Sök jobbet

Tjänstgöringslän

Stockholms län

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Ida Högberg

ida.hogberg@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan