Operativ Inköpare till Dahl
Är du den vi söker?
Vill du vara med och utveckla framtidens varuförsörjning? Nu har du chansen att ta nästa steg i karriären som Operativ Inköpare hos Dahl, en roll där du får kombinera analys, affärsmannaskap och samarbete. Hos oss får du spela en nyckelroll i att förbättra leveranskedjan, skapa långsiktiga affärsrelationer och bidra till ett mer hållbart byggande i Sverige.
Arbetsbeskrivning
Som Operativ Inköpare på Dahl ansvarar du för att rätt produkter finns på plats i rätt tid –
och till rätt kostnad. Du är länken mellan leverantörer, sälj-, kategori- och
logistikorganisationen och bidrar till ett effektivt varuflöde som möter
kundernas behov. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som brinner för service, kvalitet och samarbete. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får växa, påverka och bidra till hållbara lösningar i hela kedjan.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Säkerställa rätt lagernivå på
centrallagret inom ditt sortiment - Granska, frisläppa och följa
upp inköpsorder i nära samarbete med leverantörer - Arbeta aktivt med
inköpssystemet (Relex) och ERP (M3) för att säkerställa korrekt
information - Identifiera möjligheter till
prisförhandling och genomföra taktiska inköp - Delta i planering av
kampanjer och introduktion av nya leverantörer och sortiment - Utveckla befintliga
leverantörssamarbeten i nära samarbete med kategoriansvariga
Kontor: Bromma
Omfattning: heltid
Start: omgående eller enligt ök.
Din profil
Vi söker dig som har
en stark vilja att utvecklas inom inköp och logistik. Du har 1–2 års erfarenhet av en liknande roll
och en relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi. Du trivs i
en dynamisk miljö och har en god förståelse för hur leveranskedjan påverkar
helheten.
Vi tror att du är:
- Noggrann och
analytisk, med
förmåga att fatta datadrivna beslut - Serviceinriktad
och lösningsorienterad, med fokus på affärsnytta och samarbete - Kommunikativ
och relationsskapande, både internt och externt - Systemvan, gärna med erfarenhet av
Relex, M3 och Excel - Flytande i svenska och
engelska i tal och skrift
Om Dahl
Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik. Vi tillgodoser marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS omfattar bolagen Dahl, Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/, https://www.dahl.se/
Övrigt/vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar Dahl med Talents By Inhouse. Frågor hänvisas därefter till ansvarig rekryterare Ida Högberg, ida.hogberg@inhouse.se. Du blir tillsvidareanställd med 6 månaders provanställning hos Dahl.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller Linkedinprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. Vi ser fram emot din ansökan.
Inför anställning hos Dahl kan drogtest och bakgrundskontroll bli aktuellt.
Sök jobbet
Tjänstgöringslän
Stockholms län
Tjänstgöringsort
Stockholm