Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Order- & logistikkoordinator till No.1 Production

Är du den vi söker?

Har du erfarenhet order och logistik ? Är du serviceminded och trivs med daglig kundkontakt? Då kan det vara dig vi söker!

No.1 Production är ett växande bolag verksamt på flera marknader med stor produktportfölj inom olika vin och spritprodukter. Här kommer du till en arbetsplats med en stark familjär känsla där du får möjlighet att verka i en internationell miljö, i en utvecklande roll tillsammans med ett härligt team med stora ambitioner.

Din roll

Som order- och logistikkoordinator får du en varierande vardag. I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med att organisera distributionen av varor på bolagets befintliga lager i Sverige samt ansvara för det dagliga kundorderarbetet. Det innebär att du kommer att planera och koordinera inkommande order, leveransbevaka samt se till att den når slutkund. Arbetet i kommer du vara delaktig i upprättandet av processer för logistik- och orderflöde och självständigt driva operativa förbättringsprojekt för att kontinuerligt utveckla de interna processerna och samtidigt stärka kundnöjdheten.

Du har ett nära samarbete med företagets olika avdelningar nationellt och internationellt men främst med säljkåren.

Du rapporterar till COO/platschef.

Som order- och logistikkoordinator kommer du bland annat arbeta med att:

  • Ordermottagning samt inköpsordrar
  • Löpande organisera och optimera logistikflöde
  • Orderhantering/administration samt planering av leveranser
  • Dokumenthantering export/import
  • Säljsupport mot resturang och grossister
     

Din profil

För att lyckas i denna roll ser vi att du har kompetens inom order och logistik samt en god känsla för service. Du har några års erfarenhet från logistik och kundservice samt en eftergymnasial utbildning inom området.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Du är en van användare MS Office och det är meriterande om har erfarenhet av affärssystem såsom Visma och PRO SMART.

Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs med administrativa uppgifter och att vara i en central roll. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar att ingå i ett team av kollegor och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är noggrann och ser leverans som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.

Du är nyfiken och ser hellre möjligheter än problem och har ett prestigelöst förhållningssätt som gör att du kan arbeta ”högt och lågt”. Du gillar att hugga i och att hjälpa till där det behövs. Du trivs med många kontaktytor och du får energi av att ha flera saker igång samtidigt. Kunskap och intresse av företagets produkter är meriterande.

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i vår produktionsanläggning i Vänersborg. I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse Väst. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring rollen eller processen är du välkommen att kontakta Sofia Lidenhed  sofia.lidenhed@inhouse.se Välkommen med din ansökan!
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Sofia Lidenhed

sofia.lidenhed@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!