Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Web, Content and Social Media Manager sökes till Hultafors Group

Är du den vi söker?

Vill du vara med och bygga upp och utveckla Hultafors Groups digitala avdelning? Du kommer att arbeta med flera av Hultafors Groups starka varumärken. Rollen som Web, Content and Social Media Manager innefattar ett övergripande ansvar för att utveckla och uppdatera webbplatser för bland annat Hellberg, Dunderdon, Solid Gear och Toe Guard och leverera bästa möjliga kundupplevelse. Du optimerar löpande kundresan, driver trafik, tar fram och publicerar engagerande innehåll på webben och i sociala kanaler och har ett helhetsansvar för webbplatserna i nära samarbete med länder och landsorganisationer.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

– Driva utveckling och förbättringar av våra webbplatser för bland annat Hellberg, Dunderdon, Solid Gear och Toe Guard
– Skapa bästa kundupplevelsen och kundresan, för ett antal varumärken, i linje med rådande strategi
– Aktivt jobba med A/B-testning och optimering
– Tillsammans med de olika affärsområdena och marknad ta fram content och kommunikationsplaner
– Ansvara för trafikdrivning via webbaserade medier och sociala medier
– Öka följare i sociala medier
– Genomförande och uppdatering av Hultafors SEO strategi
– Aktivering och analys

Din profil

Du beskriver dig själv som en person som är bra på att planera och arbeta strukturerat samtidigt som du har en kreativ och innovativ förmåga. Du har drivet och nyfikenheten som gör att du alltid håller dig uppdaterad och utvecklas i rollen. Du trivs i en miljö där du kan vara med och påverka och är inte rädd för förändring. Du trivs med att hela tiden optimera och förbättra för såväl användare som för Hultafors Group. I denna roll är det viktigt att du är en god lagspelare och har lätt för att samarbeta med andra avdelningar och olika marknader. Din expertis är webben och marknadsföring i digitala och sociala medier och du agerar naturligt som ett bollplank för dina kollegor. Du har verktygen som gör att du klarar ett högt arbetstempo.

Självklart har du en eftergymnasial utbildning inom till exempel media och kommunikation samt att du har några års erfarenhet från en liknande roll. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Google Analytics, Photoshop, SEO och i något CMS, samt vana av webbverktyg för A/B-testning och optimering.

Om företaget

På HULTAFORS GROUP har vi bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år.
Vi utvecklar nyskapande arbetskläder, hållbara verktyg och säker skyddsutrustning för att ge professionella användare bästa möjliga funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet på jobbet. Hos oss arbetar cirka 800 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga testa nya idéer, respektera varandra och framför allt – lyssna på och involvera proffsen genom hela produktutvecklingen. I vårt team jobbar stolta och erfarna specialister sida vid sida med nyutexaminerade talanger.
I HULTAFORS GROUP ingår varumärkena Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Solid Gear, Dunderdon, Toe Guard, Hellberg Safety och Johnson Level & Tool. Våra produkter säljs på de större marknaderna i Europa och USA och vi har dessutom egna försäljningsorganisationer på nyckelmarknaderna. Vi har en årlig omsättning på 250 MEUR och våra ägare är Investment Latour AB. Läs mer på hultaforsgroup.com

Övrigt

Denna tjänst är placerad på Hultafors Groups kontor i Mörby. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Intervju sker löpande.Har du frågor gällande tjänsten kontakta Sandra Pettersson (sandra.pettersson@inhouse.se) Välkommen med din ansökan.</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!