Inhouse / Jobb / Web & Content manager till Semper Norden

Är du den vi söker?

Är du vass på kommunikation och webbpublicering? Vill du vara med och skapa engagerande innehåll för våra målgrupper och utveckla Sempers digitala content i B2C kanaler?
Tänk att få jobba med något så viktigt som mat som gör skillnad. Semper arbetar ständigt med att skapa fantastiska produkter som våra konsumenter kan lita på. För att bibehålla Sempers starka marknadsposition så utvecklar vi ständigt vårt varumärke och vår kommunikation för att möta våra konsumenters förväntningar, idag och imorgon.
Låter det intressant? Då kan rollen som Web & content manager på Sempers nordiska marknadsavdelning vara något för dig!

Ansvar och arbetsuppgifter

Rollen som Web & content manager är en operativ roll där du utvecklar relevant och inspirerande innehåll för alla digitala kanaler mot konsument; webb, sociala medier, e-handel och nyhetsbrev. Som expert på CMS-systemet kommer du att vara kontaktperson för webbsidorna, både mot marknaderna och mot webbyrån.
Du ansvarar för och koordinerar även att de övriga marknaderna i Norden levererar material enligt kampanjplanen som sätts tillsammans med mediebyrån.
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor i det digitala teamet som idag består av 3 personer, men också hantera övriga intressenter runt om i Norden. Det nordiska marknadsteamet sitter i Sundbyberg och består av tretton personer och du kommer att rapportera till Digital Communication Manager. Koncernspråket är engelska och du pratar och skriver dagligen på engelska med dina kollegor.

  • Ta fram innehåll och se till att befintligt innehåll är uppdaterat för alla nordiska länder.
  • Vara första kontakten med webbyrå och agera webb-expert internt.
  • Driva SEO- och webbprojekt från start till mål.
  • Samordna innehållsplaner för sociala kanaler där du tar fram idéer och copy (publiceringar hanteras lokalt).
  • Hantera och koordinera den nordiska kampanjplanen och agera kontaktperson mot mediebyrå.
  • Sätta KPI:er för våra digitala kanaler och följa upp dessa regelbundet.

 

Vem är det vi söker?

Du har 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har god känsla för det skrivna ordet, samt ett stort intresse för kommunikation och innehåll.
Du är förmodligen lite tekniskt lagd, har lätt att lära dig nya system och är nyfiken på statistik. Vi ser att du är trygg i dig själv; en effektiv och organiserad projektledare med ett lösningsorienterat förhållningssätt. I denna roll är det viktigt att samarbeta bra med många, men också att kunna vara en självgående doer i sin roll.
 

  • Stor kunskap om CMS, Google Analytics, SEO och Sociala medier.
  • Erfarenhet från publicering och kommunikation i sociala medier och att skapa digital närvarostrategi.
  • Självklar känsla för grammatik och att anpassa tonalitet mot olika målgrupper.
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt och göra prioriteringar utifrån analytiskt förhållningssätt.
  • Bekväm i att redigera och anpassa bilder i Photoshop.
  • Van att agera kravställare mot byråer och samarbetspartners.
     

                  

Om företaget

Det välkända varumärket Semper, står fortfarande för samma höga kvalitet som det har gjort sedan företaget grundades 1939. Idag är Semper Nordens ledande varumärke inom Baby & Toddler Food and Milks och Gluten Free produkter. Semper har 240 anställda i Sverige, Finland, Norge och Danmark med en nettoomsättning på cirka 1,5 miljarder kronor. Semper AB ingår sedan 2006 i Hero-koncernen, ett internationellt livsmedelsföretag med cirka 4 000 anställda i 19 länder. Läs mer www.semper.se

Övrigt om tjänsten

Du har möjlighet till arbeta hemifrån 2 dagar/vecka, med en del resor inom Norden och Europa. Semper erbjuder generösa förmåner såsom friskvård, arbetsförkortad tid, sommartid, försäkring, massage på kontor, rikskort mm. Semper sitter idag i fina lokaler i Chokladfabriken i Sundbyberg dit pendel, tunnelbana, buss, tvärbana går.
 

Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. Och i sista steget begär vi ett utdrag från belastningsregistret.
För mer information eller frågor, kontakta Dufbäck på josefin.dufback@inhouse.se Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Josefin Dufbäck

josefin.dufback@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.