iStock-912338074
Inhouse / Marknadskoordinator

MARKNADSKOORDINATOR JOBB - LEDIGA TJÄNSTER SOM MARKNADSKOORDINATOR

På Inhouse kan du söka lediga jobb som marknadskoordinator i Stockholm. Hos oss kan du även registrera ditt CV för att kunna se framtida jobb som marknadskoordinator eller för andra roller. Här hittar du både annonser för att bli en del av oss på Inhouse, eller för våra kunder, oavsett om du söker heltidsjobb, extrajobb eller jobb som student. Hitta ditt nästa drömjobb med Inhouse!

För närvarande har vi inga lediga jobb som marknadskoordinator

Marknadskoordinator

En marknadskoordinator ansvarar för att planera, genomföra och följa upp marknadsföringen i en organisation. Det är en bred roll, som kan inkludera allt från att göra marknadsföringsstrategier, skapa marknadsföringsmaterial, hålla kundkontakt och helt enkelt säkerställa att marknadsföringsinsatserna är effektiva och når sina mål.

Vad gör en marknadskoordinator?

Som marknadskoordinator agerar du spindeln i nätet när det kommer till marknadsföringen. Du är en länk mellan olika avdelningar på företaget och koordinerar marknadsaktiviteter som kampanjer och event. Du har koll på läget när det kommer till marknadens behov och företagets produkter eller tjänster. En central del är därför att analysera hur marknaden och produktlönsamheten ser ut och sätta upp en hållbar strategi.

Vanliga arbetsuppgifter för en marknadskoordinator

Rollen som marknadskoordinator är en fri roll med mycket ansvar, och möjligheten att kunna forma rollen själv genom att driva igenom egna projekt. Beroende på vart du kommer arbeta kommer därför rollen se olika ut, med varierande arbetsuppgifter. Här är exempel på vanliga arbetsuppgifter för rollen som marknadskoordinator: 

  • Ta fram och utveckla marknadsföringsstrategier
  • Skapa material för marknadsföringen som broschyrer, annonser och innehåll. 
  • Arrangera marknadsföringsaktiviteter. 
  • Följa upp och analysera resultatet av de implementationer och kampanjer som genomförts.
  • Ansvara för hur företagets varumärke kommuniceras i olika kanaler

Så blir du en marknadskoordinator

Utbildning och kompetens

  • Kandidatexamen inom marknadsföring eller reklam är meriterande
  • Arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, reklam eller design är meriterande
  • Du är organiserad, strukturerad och stresstålig
  • Du gillar att arbeta självständigt, men är bra på att samarbeta när det behövs
  • Du har goda kommunikativa förmågor och är van att samarbeta med andra i ditt arbete. 
  • Du har tidigare erfarenhet av projektledning och att agera spindeln i nätet.