Denna tjänst är inte längre aktuell.
Executive Assistant till vår kund
Är du den vi söker?
För kunds räkning söker vi nu en erfaren Executive Assistant. Vill du jobba i en internationell miljö i en dynamisk roll med mycket ansvar?
Arbetsbeskrivning
I rollen som Executive Assistant kommer du att supportera VD med administrativa uppgifter, kalender, projektledning och presentationer. Koncernspråket är engelska och det är också det språk du kommer att använda i det dagliga arbetet, i både tal och skrift – därför är det av stor vikt att du är erfaren och trygg i din engelska.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Kalenderhantering och planeringsstöd – gatekeeper
- Bistå VD & övrig koncernledning med administrativ support
- Ansvara för koncernledningens kalendarium samt agenda & protokoll
- Projektleda interna aktiviteter och projekt, följa upp actions & deadlines
- Travel Management
- Uppdatera dokument och publicera nyheter på intranätet och externa webben
- Projektkoordinering av konferenser och andra evenemang
- Hantera företagskort
- Ansvara för styrelseportal & material
- Förberedelser inför möten och presentationsmaterial
- Administrativa uppgifter som fakturahantering, dokumentation, signaturer och andra ad hoc-uppdrag
Din profil
För att lyckas i din roll som VD-assistent har du minst fem års erfarenhet som chefsassistent och vi ser gärna att du har erfarenhet från ett börsnoterat bolag. Du har tidigare jobbat med lednings- och styrelsearbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på kommunikation, samarbete, servicekänsla och förståelse för andra människor.
Som person är du är flexibel, strukturerad, noggrann och en god organisatör. Du har en professionell framtoning och positivt förhållningsätt samt utmärkt social kompetens och ett nära samarbete med övrig personal, ledning och styrelse. Ditt fokus ligger på hög service och du ser till att arbetsuppgifter blir utförda från början till slut med en hög prioriteringsförmåga. Du arbetar proaktiv, självständigt och du fattar egna beslut när det krävs. Du har hög integritet och trivs i en föränderlig miljö.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt av kunden. Kontoret är beläget i Solna i fina lokaler med närhet till bra kommunikationer.
Låter detta intressant och som ditt nästa steg i karriären? Välkommen med din ansökan via länken. Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Har du frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Hoffman Wetterborg, sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län