Denna tjänst är inte längre aktuell.
Inhousebyråchef till Stockholmsmässan
Är du den vi söker?
Är du en erfaren och driven inhousebyråchef som vill vara med och utveckla Marknad & Kommunikation på Stockholmsmässan? Vill du vara med på resan och bygga en av Stockholms mest nya och ambitiösa marknads- och inhouseavdelningar? Vill du arbeta med att få fler besökare till Stockholm och våra events samt vara en nyckelperson i vår transformation?
Inhousebyrån på Stockholmsmässan arbetar mot både mot B2B och B2C marknaden och ansvarar för att skapa och producera både taktisk som varumärkesdrivande kommunikation. Vi söker dig som är en stark ledare och som vill vara med på en resa och utveckla och förnya affären genom effektiv kommunikation. Du har ett starkt eget driv, en affärsmässighet och en förmåga att göra verklighet av goda idéer. Tillsammans arbetar vi för att skapa marknadsföring som driver affärer i en händelserik arbetsmiljö på Stockholmsmässan, som är norra Europas största mötesplats. Vi jobbar i ett öppet och aktivitetsbaserat kontor där hållbarhet och design är ledord.
Arbetsbeskrivning
I rollen som inhousebyråchef kommer du att arbeta strategiskt som operativt. Du kommer att ansvara för att den operativa verksamheten fungerar och levererar på de mål och resultat som är uppsatta. På inhousebyrån finns både kreatörer, produktion och administratörer som du har personalansvar för. I rollen ingår även budgetansvar samt ansvar för att utveckla verksamheten, arbetssätt och systemstöd
För att lyckas i rollen ser vi också att du är en trygg och närvarande ledare som älskar att utveckla både människor som affären. Du beskriver dina starkaste egenskaper som innovativ, strukturerad och lösningsorienterad. Du förstår också dagens medielandskap samt digital kommunikation och det är en extra fördel om du har erfarenhet av agila arbetsätt/metoder. För att trivas här måste du vara en kreativ person men du är också en fena på ekonomi och struktur – du kan hantera en avdelning i alla aspekter. Eftersom företaget är på en förändringsresa ser vi gärna att du har erfarenhet av att leda en organisation i förändring och gärna från ett större internationellt företag.
Denna roll rapporterar till Marknads- och Kommunikationsdirektören och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Din profil
För att trivas på Stockholmsmässan måste du vara drivande, engagerad och affärsmässig. För att lyckas i rollen behöver du kunna ta helhetsansvar över dina resultat och uppgifter och leverera utifrån uppsatta mål samt ha förståelse för affärer. Du behöver ha god initiativförmåga och verkligen kunna modern och effektiv kommunikation, media samt produktion. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och har lätt för att planera och driva ditt eget arbete framåt. Som person är du kreativ, orädd, social och trivs i ett ibland högt tempo. Vi går hela tiden live med nya produktioner och event – det är ett levande hus.
Vi ser att du har högskoleutbildning eller liknade inom marknad och kommunikation. Du har arbetat som chef, projektledare eller liknade på en byrå och gärna på en marknadsavdelning. Du har definitivt erfarenhet från en inhousebyrå och det är meriterande om du har lett arbetet på en större inhousebyrå. Du ska ha haft personal och budgetansvar under minst tre år samt bra erfarenhet av olika stöd och planeringssystem.
Vad erbjuder vi dig?
Stockholmsmässan är ingen vanlig arbetsplats eftersom ingen dag är den andra lik – ena dagen bakas det surdegsbröd i en monter, andra testas drönare eller så vimlar det av designstjärnor. Däremellan hostar vi många av världens största events och kongresser. Vi är Nordens största mötesplats och är en stark aktör inom mötes- och eventindustrin. Du kommer att växa tillsammans med utmaningarna du möter i vardagen – och tillsammans med den breda kompetens som finns samlad i huset. Här jobbar talanger i alla former; från kreatörer och hantverkare till IT specialister, content specialister och affärskvinnor/män. Vi marknadsför Stockholm som destination, vi är en viktig motor i stadens ekonomi och jobbar inom områden som tex Design, Mat, Samhällsbyggnad och Lifestyle. På Stockholmsmässan kan man leva ut sina intressen inom flera områden. Självklart jobbar vi på ett hållbart sätt i alla aspekter och vi tycker det är viktigt att utveckla betydelsefulla upplevelser mellan människor.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på företagets kontor i Älvsjö i Stockholm. Vi tillämpar 6 mån provanställning och eventuellt kan denna roll starta som en interimslösning men med goda möjligheter till förlängning. Låter denna tjänst intressant kontakta gärna Sandra Pettersson (rekryteringskonsult) på sandra.pettersson@inhouse.se
Intervjuer kommer att ske löpande . Vi ser fram emot att höra av dig!</p