Establishment Manager till Instabox

Är du den vi söker?
Är du en Establishment Manager med erfarenhet från att utveckla e-handel som drivs av att förbättra och utveckla affären framåt. Nu söker vi en Establishment Manager till Instabox där du kommer få möjligheten att påverka affären framåt i deras utvecklingsresa.

Uppgiften/rollen
I rollen som Establishment Manager har du det operativa ansvaret för bolagets nyetableringar. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna för företagets fortsatta tillväxt där du kommer aktivt leta efter potentiella affärslägen för placering av Instabox skåp.

Du kommer göra marknadsbedömningar utifrån den erfarenhet du har samt från företagets omsättning och volym-mål för att se till att det blir så effektivt som möjligt. Du ansvarar för att leda arbetsflödet genom hela processen från placering, införsäljning, koordinering till driftsättning. När skåpen väl är på plats handlar det om att upprätthålla en kvalité och vårda de lägen som etablerats. Vidare kommer rollen även innebära att utveckla processer för driftsättning, service och underhåll.
Till din hjälp har du två team bestående av sälj och underhåll som du även har personalansvar för.

Vi söker dig som brinner för;
– Att ta fram, upprätthålla och utveckla processer och verktyg för nyetableringar
– Göra marknadsanalyser och hela tiden arbeta proaktivt
– Ansvara för avtal och förhandlingar
– Coacha teamchefer och medarbetare samt rekrytera in ny personal vid behov
Om du brinner för dessa frågor är du den vi söker!

Vem söker vi?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från utveckling av nyetableringar från fastighetsägar sidan eller inom retail. Har en akademisk examen inom ekonomi, teknik eller motsvarande. Du har gärna arbetat i organisationer med en entreprenörsdriven kultur och har en lång erfarenhet av att arbetat med avtal och förhandlingar. Du har med framgång drivit förändringsarbete och har utvecklat samt implementerat processer på ett modernt och framgångsrikt sätt. Du har en gedigen erfarenhet av att driva ett framgångsrikt och högpresterande team. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är nyfiken och intresserade av vad som händer i omvärlden och självklart har du ett intresse, både av människorna i organisationen och av affären

Om företaget
Instabox är en tech-startup som förändrar logistikbranschen och e-handeln. Bolaget tycker att det ska vara enkelt att handla på nätet och erbjuder sina kunder en snabb och smidig frakttjänst- allt för att underlätta i vardagen. Idag har bolaget ett trettiotal samarbetspartners där de tillsammans arbetar efter att våra konsumenter ska kunna handla och hämta ut sina order i något av våra 400 smarta skåp samma dag.
Välkommen till Instabox!

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är på kontoret i Stockholm men du behöver resa frekvent inom landet. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 3 april 2020. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Kajsa Tamsen på kajsa.tamsen@inhouse.se