Inhouse / Jobb / Kommunikatör till Kommunals a-kassa

Kommunikatör till Kommunals a-kassa

Vill du arbeta i en samhällsnyttig organisation som gör skillnad? Är du en stjärna på kommunikation? Då ska du läsa vidare.
Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 600 000 medlemmar. Varje år betalar vi ut ersättning till över 50 000 medlemmar. Vi är tryggheten när du blir av med jobbet. Vi har 8 kontor på olika orter i Sverige och cirka 300 medarbetare.

Om jobbet
Vi söker nu en kommunikatör med spets inom rörligt material, animering och filmproduktion. Tillsammans med ditt team på kommunikationsenheten ansvarar du för utvecklingen och kommunikationen på bland annat webb och intranät. Din placering kommer att vara på vårt huvudkontor i Stockholm men med flexibilitet att arbeta hemifrån.
Exempel på arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, till exempel:

  • skapa innehåll för olika kanaler
  • redigera på webb och intranät
  • enklare layout och grafiska produktioner  
  • utveckla hur vi arbetar med kommunikation

Eftersom vi ser att du har spetskompetens inom rörligt material kommer en del av ditt uppdrag bli att tillsammans med vår kompetensutvecklare skapa interna e-kurser.
Om kommunikationsenheten
Vi är en relativt liten enhet men med ett brett uppdrag. Utöver att enheten ansvarar för webb och intranät ger vi råd och stöd i kommunikationsfrågor, arbetar med hållbarhet, klarspråk och till viss del AI. Vi får dessutom ofta uppdrag och projekt där du kan förväntas leda ett uppdrag eller projekt. Du blir en del av ett ambitiöst team på fem personer där man samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Din profil
Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av kommunikationsarbete som generalist snarare än specialist. Du tillför värde till organisationen genom din tekniska kompetens och erfarenhet av att producera rörligt material och film. Är du även en fena på att skapa layout och användarvänlig grafisk design kommer du att bli en värdefull tillgång.

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du har god erfarenhet av kommunikationsuppgifter på en kommunikationsenhet där du arbetat med helheten. Du är en god skribent och har en förmåga att omvandla komplex information till begripliga texter som är anpassade till mottagaren. Rätt kandidat ser fördelen av att kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete.

Dina kvalifikationer
För att bli framgångsrik i rollen har du sannolikt följande kvalifikationer:

  • högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning,
  • är van vid Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop, Illustrator och Premier Pro)
  • kunna producera rörligt material
  • ha kunskap i tillgänglighet för digitala kanaler
  • van användare av Sitevision eller motsvarande CMS verktyg.
  • meriterande om du arbetat i Storyline

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter. Känner du igen dig i egenskaper som närvarande, proffsig och handlingskraftig så hör du hemma hos oss.

Vidare bör du ha lätt för att skapa kontakt med olika intressenter och upplevs förtroendeingivande.

Arbetet som kommunikatör går sällan på rutin, du står i stället ofta inför nya situationer som du behöver ta dig an på ett flexibelt och prestigelöst sätt.

Slutligen söker vi dig som är trygg i dig själv, nyfiken och öppen för att testa och tänka nytt.

Det här erbjuder vi
Vi har en mycket god stämning med ett vänligt klimat. Vi bryr oss om våra anställda och ger stort eget ansvar och tillit till alla som jobbar hos oss. Vidare har vi kollektivavtal med Handels och erbjuder följande:

  • 32 dagars semester, 3 fridagar
  • 37,5 h arbetsvecka
  • friskvårdstimme
  • 3500 kr i friskvårdsbidrag
  • massage en gång i månaden

Om Inhouse
På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som kandidat eller konsult. Vi värnar om din utveckling och framtid och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?
Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska personlighetstester. 

För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på anna.alander@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Kontaktperson

Anna Ålander

anna.alander@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.