Ett uppdrag, en konsult och ett spännande företag!

Inhouse har samarbetat med Danske Bank i flera år och ett av uppdragen vi har hjälpt dem med är en konsultlösning till deras marknadsavdelning. I den här artikeln har vi fått en pratstund med vår uppdragsgivare, Anna Ojde Erman, som är Head of Marketing & Communications på Danske Bank i Sverige, och med konsulten själv- Anton Peterson.

Anton har ett ettårigt uppdrag som Content Producer hos Danske Bank och Anna är mer än nöjd med hans arbete.

ANNA
Hur uppstod ert behov av en konsultlösning?
-Vi hade ett vikariat där vi behövde tillsätta en konsult, det är oerhört viktigt för banken att kunna producera video, streaming och publicera i våra nyhetskanaler på daglig basis.

Hur upplevde du processen med att hitta den rätta personen?
-Det fungerade fint. Vi gjorde en kortare specifikation av både kompetenser men viktigast av allt var att hitta en person med en nyfikenhet att utvecklas och en personlig drivkraft att vara med och bidra till att banken når ut med viktig information på ett bra och smidigt sätt. Anton hade en ganska begränsad arbetslivserfarenhet men hade under sin studietid arbetat extra och gjort kreativa jobb åt företag på den ort han studerade. Jag gillade hans ambition och uttalade vilja att utvecklas och hur han såg på kommunikation och idéer kring hur han skulle använda video, podcasts etc. om han fick chansen.

Har interimslösningen nått upp till dina förväntningar?
– Ja! Anton passar helt enkelt in teamet. Jag trodde på Anton och han har idag ett eget ansvar för en väldigt viktig del av vår kommunikation och han gör det jättebra. Jag är glad att jag har hittat ett guldkorn från Halmstad.

Läs fler kundcase

ANTON
2019 tog Anton sin kandidatexamen i Mediekommunikation & samhällsvetenskap från Halmstad universitet. En utbildning som fokuserade mycket på hur digitaliseringen påverkar oss och vårt samhälle.

Hur kom det sig att du blev konsult via Inhouse?
– Jag tog examen sommaren 2019. Efter min examen flyttade jag till Berlin där jag gjorde en 2 månaders ”summer internship” på en designbyrå. I augusti bestämde jag mig för att flytta tillbaka till Sverige och började vid den här tiden söka jobb. Jag var medlem i en Facebookgrupp där Inhouse kontinuerligt publicerade jobbannonser, och en dag dök annonsen för min nuvarande tjänst upp, jag kände direkt att tjänsten passade mig som handen i handsken.

Vad var det som lockade med uppdraget på Danske Bank?
– Tjänsten som Content Producer på Danske Bank gjorde det möjligt för mig att arbeta med det jag främst är intresserad av – fotografera och filma. För mig är det viktigt att mitt jobb inte bara ger mig pengar, utan att det även är roligt att gå till jobbet. Det är även viktigt att jag hela tiden utmanar mig själv, annars blir jag lätt rastlös, således var det ännu mer attraktivt att söka tjänsten eftersom jag inte visste NÅGOT om bankbranschen. 

Hur trivs du på ditt uppdrag idag, och hur ser dina framtidsplaner ut?
-Jag trivs väldigt bra, det har och är en spännande resa. Jag lär mig nya saker varje dag och det har jag mina fantastiska kollegor att tacka för. Mina framtidsplaner är oklara, jag tar det mesta som det kommer. Hade du frågat mig för 1 år sedan hade jag aldrig gissat på att jag skulle arbeta på bank idag. Men en sak är säker….Jag vill bli bäst på det jag gör!

Läs mer om hur det är att arbeta som konsult via Inhouse

 

 

 

Sorterat under Kommunikation, Kundcase, Nyheter

Nyheter

Liknande artiklar