Inhouse / Artiklar / Inhouse Talks avsnitt 3: Hur lyckas man med ett interimsuppdrag?
Bild på författaren Johan Seltborg

Inhouse Talks avsnitt 3: Hur lyckas man med ett interimsuppdrag?

Avsnitt tre av vår webbinarserie Inhouse Talks gästas vi av Johan Seltborg som har jobbat som interimschef i fyra år och har haft roller som vd och försäljningschef i vitt skilda branscher. 

Han är aktuell med boken ”Ledarskap på besök – 15 framgångsfaktorer för att lyckas som interimschef”. Boken är en praktisk och underhållande guidebok som riktar sig både till interimschefer, uppdragsgivare och förmedlare.

Johan kommer att gå igenom de viktigaste framgångsfaktorerna för att lyckas med ett interimsuppdrag, både utifrån interimsledarens och uppdragsgivarens perspektiv. Han reder också ut hur viktig en bra förmedlare kan vara i processen.

Det tillfälliga ledarskapet har blivit vanligare de senaste åren och mycket talar för att trenden kommer fortsätta när omvärlden är orolig och företag har behov av förändringsarbete.

Ett interimsuppdrag är inte som en anställning, det ställer helt andra krav på interimsledare, uppdragsgivare och förmedlare. Fallgroparna är många och interimsledarskap ses idag som ett eget yrke, skilt från alla andra.

Läs mer om Inhouse Talks och anmäl dig här