Inhouse / Artiklar / Ny kollega ifrån Inhouse Syd: Magnus Melin
Magnus-melin_artikel

Ny kollega ifrån Inhouse Syd: Magnus Melin

Vi är i full gång med vår nya verksamhet i Malmö tillsammans med Inhouse Syd och en av våra nya kollegor är Magnus Melin, vi ställde några frågor till honom för att lära känna honom lite närmre.

Vad har du gjort tidigare? 

– Jag har mina rötter i Hospitality Industrin där jag landade som marknads och försäljningschef på en av de större hotell och konferensanläggningarna i södra Sverige. Därefter skiftade jag bransch och utvecklade mig vidare inom Tillverkning och Produktion, där jag bland annat var med och byggde upp marknaden för Mercedes-Benz nyttofordon i Sverige. Min förtjusning för tyska organisationer och företagsprocesser ledde mig sedan vidare till tio innehållsrika år inom färjeindustrin på TT-Line som Marknads & Produktionschef för såväl deras tyska som svenska bolag. Ett intensivt pendlande mellan Sverige och Tyskland avslutades när jag sedan gick över till byråsidan där jag som kundansvarig projektledare fick möjlighet att vara med och bidra till Scream Mediebyrås resa från ”underdog” vidare till Sveriges största oberoende byrå. Efter ett par år på Scream blev jag tillfrågad om jag kunde komma tillbaka och vara med att driva ett spännande förändringsarbete med Mercedes-Benz kommersiella fordon, vilket naturligtvis inte gick att motstå. Och efter några framgångsrika år lockades jag åter tillbaka till byråsidan och Scream där jag varit med på deras fortsatta framgångsresa tillsammans med flera underbara kunder och varumärke som utmanat både marknaden och mig.

Hur kommer det sig att du hamnade hos Inhouse? 

– Att arbeta med människor och företags utveckling har alltid utgjort starka pelare i mina drivkrafter. Och de allt tätare frågorna gällande vilka kompetenser och resurser som behövs för att utvecklas och driva framgång frestade mig i att söka utökad kunskap om rekrytering och bemanning.  Och vi såg då en tydlig plats i Öresundsregionen, för att inom marknad och kommunikationsbranschen etablera och bygga ett starkt varumärke för rekrytering, bemanning och organisationsutveckling. Vi menar också att vi med vår samlade kompetens och nätverk bättre kan hjälpa marknadsavdelningar och byråer i Öresundsregionen. Och vi hade inte kunnat hitta en bättre partner än Inhouse AB att göra detta med!

Vad har varit ditt främsta fokus sen du började hos oss? 

– Inhouse har sedan många år tillbaka med sina tydliga processer och resultatfokus byggt marknadens förtroende, varför vi inledningsvis arbetat med att sätta oss in i och adaptera Inhouse väl beprövade processer. Därutöver har vi dagliga dialoger med affärsrelationer och kandidater där vi ser över hur vi kan bistå i deras utmaningar.

Vad har varit bäst med din första tid hos Inhouse?

– Utan att blinka applåderar jag det fantastiska mottagandet av Inhouse där hela organisationen tillsammans med alla otroligt kompetenta medarbetare bistått med tips, stöd och support under vår uppstart.

Vad ser du mest fram emot med Inhouse Syd?

– Att tillsammans med Mikael Hedman, min kollega på Inhouse Syd, och Inhouse välrenommerade varumärke vara med att både bygga upp och utveckla Inhouse Syd i regionen genom långsiktiga verksamhetsnära relationer med både kunder och kandidater.