Kontakt

”Inhouse jourpool har betytt jättemycket för mig”


Vi har intervjuat den före detta Inhousekonsulten Cecilia Wedman, en 22-årig tjej från Umeå som flyttade till Stockholm hösten 2017 och började arbeta i Inhouse jourpool.  Med sin proaktivitet, nyfikenhet och servicekänsla fick Cecilia, som ambulerande receptionist, ett erbjudande om tillsvidaretjänst hos en av våra kunder i centrala Stockholm.

Läs även om Gabriella, som gått från VD-assistent till kommunikation & marknadschef på Mekonomen

Hur började du din karriär?
– Som nyinflyttad i Stockholm kom jag i kontakt med Inhouse via en bekant som tidigare arbetat i jourpoolen. Jag skickade in mitt CV och fick komma på intervju veckan efter. Redan ett par dagar efter intervjun började jag mitt första uppdrag.

Vad var ditt uppdrag som ambulerande receptionist?
– Jag hade olika uppgifter beroende på vilket företag jag var på. Det kunde vara allt ifrån att göra i ordning konferensrum inför möten, beställa luncher, ta emot besökare, hålla snyggt och städat på kontoret, ta hand om fakturor, packa upp matleveranser, bemanna växeltelefon och hålla koll på mailen. Vara en hjälpande hand helt enkelt, vilket jag tyckte var väldigt roligt!

Vad är det som är speciellt med att arbeta som ambulerande receptionist?
– Det är en väldigt speciell känsla, nästan som att vara ny på jobbet varje dag. Man får verkligen lära sig att ta för sig och att ta ansvar.

Vad lärde du dig under tiden som konsult på Inhouse?
– Jag har utvecklats mycket när det kommer till att bli mer social, ta på mig ansvar, våga prova på nya saker, ha många bollar i luften samt att anpassa mig efter olika arbetsplatser för att kunna ge den bästa servicen. Och inte nog med det, nu är jag proffs på kollektivtrafiken i Stockholm!

Vad har du för tips för att lyckas som konsult?
– Att vara nyfiken på jobbet och fråga ifall man har några funderingar. Bättre att fråga en gång för mycket än att vara osäker på sina arbetsuppgifter. Även viktigt att vara glad och att vara sig själv!

Vad gör du idag?
– Idag har jag en fast anställning på ett investmentbolag i centrala Stockholm som jag kom i kontakt med via Inhouse. Jag var där som inhyrd konsult under ett uppdrag och fick sedan en heltidsanställning. Trivs jättebra!

Vad har Inhouse jourpool betytt för dig?
– Inhouse jourpool har betytt jättemycket för mig som nyinflyttad i Stockholm där jag egentligen inte har spenderat så mycket tid tidigare! Genom att behöva vara självständig och lära sig mycket på olika arbetsplatser blev jag starkare och mer utåtriktad som person. Jag fick även nya vänner och mycket stöd från mina chefer Merima och Caroline på Inhouse!

Varför skulle du rekommendera andra arbetssökande kandidater att söka sig till Inhouse jourpool?
– För det första är det väldigt roligt och det är även ett otroligt bra sätt att få in foten i arbetslivet! Trivs man med varierande arbetsuppgifter kommer man att trivas i jouren då man får möjligheten att arbeta på olika företag inom olika branscher. Man får dessutom upp ögonen över vad det finns för företag och vad man skulle kunna tänka sig att jobba med i framtiden. 

Här kan du läsa mer om vår jourpool samt kontaktpersoner

Sorterat under Business Services, Nyheter

Liknande artiklar